Μobile site ή responsive site (και τι σημαίνουν αυτά);
Είναι γεγονός ότι όλο και περισσότεροι χρήστες χρησιμοποιούν το κινητό τους για να σερφάρουν στο ιντερνετ! Το κινητό μας δίνει τις λύσεις σε ότι ψάχνουμε εν κινήσει! Γίνεται λοιπόν «αναγκαίο κακό» για κάθε επιχείρηση να έχει ένα mobile friendly site δηλαδή ένα site με φιλική εμφάνιση στις φορητές συσκευές. Οι επιλογές για ένα mobile friendly site είναι δυο: mobile site ή responsive website. Ποια είναι όμως η διαφορά μεταξύ του mobile site και του site με responsive σχεδιασμό; Τι ταιριάζει στη δική σου επιχείρηση;
Τι είναι το Mobile Website?
Ένα mobile website είναι μια διαφορετική ξεχωριστή έκδοση του website σου για υπολογιστή και είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά σε κινητές συσκευές.
Τυπικά, η mobile έκδοση περιλαμβάνει ένα μικρότερο αριθμό σελίδων από το κανονικό website. Παρά ταύτα, πάντα υπάρχει ένας σύνδεσμος στο mobile site για την έκδοση του υπολογιστή έτσι ώστε οι επισκέπτες να έχουν την επιλογή να βρουν επιπρόσθετες πληροφορίες.
Όταν ένας χρήστης επισκέπτεται το site της επιχείρησης σου από κινητό τηλέφωνο, μια λειτουργία αυτόματης αναγνώρισης τον οδηγεί στο mobile site σου (“m.yourdomainname.com,” ) αντί να το κατευθύνει στην έκδοση υπολογιστή (“www.yourdomainname.com”).
Τι είναι το website με responsive σχεδιασμό?
Ένα website με responsive σχεδιασμό είναι ένα website σχεδιασμένο για όλες τις συσκευές ( υπολογιστές, κινητά, tablets). Οι σελίδες ενός responsive website προσαρμόζονται ανάλογα με τις διαστάσεις της οθόνης της συσκευής του χρήστη. Πρακτικά αυτό είναι σαν να έχεις ένα site με το ίδιο περιεχόμενο φτιαγμένο για διαφορές συσκευές.
Τι ταιριάζει στη δική σου επιχείρηση; Mobile ή responsive site;
Η απάντηση είναι ότι καλύπτει τις ανάγκες της. Κάθε μια από τις δύο εναλλακτικές έχει τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της. Συγκεκριμένα παρακάτω, συνοψίζουμε τα θετικά και αρνητικά για κάθε λύση:
Mobile site
- Πλεονεκτήματα
- Τα κουμπιά προτροπής δράσης ( call to action buttons) διευκολύνουν και βελτιστοποιούν την πλοήγηση αλλά και την εξυπηρέτηση του χρήστη. Παραδείγματα τέτοιων κουμπιών είναι το κουμπί για απευθείας κλήση ( click to call ) ή το κουμπί δρομολόγησης.
- Πιο απλό και εύκολο στην πλοήγηση site με προσαρμοσμένο περιεχόμενο για mobile χρήση
- Πιο γρήγορο στην πλοήγηση site
- Μειονεκτήματα
- Απαιτείται ξεχωριστή συντήρηση του mobile site και από άποψη περιεχομένου και από άποψη κατασκευής
- Χάνεται η συνοχή της παρεχόμενης στο χρήστη πληροφορίας. Δηλαδή ένα χρήστης που έχει επισκεφτεί την έκδοση για υπολογιστή θα βρει περισσότερες πληροφορίες από το χρήστη που θα επισκεφτεί το mobile site
Responsive site
- Πλεονεκτήματα
- Ευκολότερη και χαμηλότερου κόστους συντήρηση καθώς στην πράξη υπάρχει ένα site
- O χρήστης ανεξαρτήτως συσκευής συγκεντρώνει τις ίδιες πληροφορίες για την επιχείρηση, αποκτώντας μια πλήρη και ενιαία εικόνα αυτής
- Το responsive site είναι η λύση που συστήνεται από τη Google και ως εκ τούτου είναι SEO friendly
- Μειονεκτήματα
- Δεν μπορείς να έχεις call to action buttons που βελτιστοποιούν την εμπειρία του χρήστη από κινητό τηλέφωνο
- Η πλοήγηση είναι πιο αργή καθώς ο κώδικας του responsive site για κάθε σελίδα είναι «μεγάλος» σε μέγεθος
Οι πελάτες της επιχείρησης σου τι ψάχνουν να βρουν για αυτή? Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα δίνει και την απάντηση στο δίλημμα mobile site ή responsive site.
Aν θες να μάθεις περισσότερες πληροφορίες για το πώς να φτιάξεις ένα αποδοτικό website, ζήτησε τώρα να μιλήσεις με έναν εξειδικευμένο σύμβουλο διαφήμισης του vrisko.gr.
Πηγή: vrisko digital team