Google Adwords Extensions. Τι είναι και πώς λειτουργούν;
Σίγουρα έχεις δει στις διαφημίσεις της Google μικρές φράσεις ή links κάτω από το κυρίως κείμενο. Τι είναι όμως αυτά και τι χρησιμεύουν; Ονομάζονται Callout extensions.
Τα call out extensions δημιουργήθηκαν από την Google για να προσθέσουν στις διαφημίσεις όγκο, ποιότητα, αλλά και περισσότερες επιλογές για τους χρήστες να βρίσκουν αυτό που αναζητούν. Τα βλέπουμε συνεχώς κάτω από το κυρίως κείμενο της διαφήμισης, τόσο σε desktop όσο και σε κινητές συσκευές. Παρακάτω μπορείς να δεις τα κύρια extensions που είναι διαθέσιμα:
• Sitelink extensions
• Callout extensions
• Structured Snippet
• Call extensions
• Location extensions
• Review extensions
Τα Sitelinks extensions, είναι σύνδεσμοι (links) απευθείας σε εσωτερικές σελίδες της ιστοσελίδας που διαφημίζεται και εμφανίζονται επιπλέον του κειμένου της διαφήμισης.
Κάποιοι πιστεύουν ότι επειδή πρόσθεσαν extensions, αυτά θα εμφανίζονται κάθε φορά που εμφανίζεται και η διαφήμισή τους. Στην πραγματικότητα όμως το αν θα εμφανιστούν, πόσα θα εμφανιστούν ή σε ποια μορφή εξαρτάται από διάφορους παράγοντες. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι παίζει ρόλο η συσκευή που έγινε η αναζήτηση και η θέση της διαφήμισης στην κατάταξη. Φυσικά υπάρχουν πολλοί ακόμη παράγοντες που και η ίδια η Google δεν θέλει να αποκαλύψει.
Συνήθως προσθέτουμε σε μία διαφήμιση έξι με οχτώ sitelinks. Σε επίπεδο desktop μπορούν να εμφανιστούν από δύο έως έξι, είτε σε μια γραμμή είτε σε δύο. Μάλιστα, αν η κατάταξη της διαφήμισής είναι στις top θέσεις (1- 4), μπορούν τα sitelinks να εμφανιστούν και με μια μικρή περιγραφή από κάτω. Σε αναζητήσεις σε κινητές συσκευές μπορεί να τύχει να δούμε και τα οχτώ, μόνο που εδώ θα εμφανίζονται σε μια γραμμή δίπλα - διπλά και πιθανότατα σε μορφή carousel.
Τα Callout extensions τα χρησιμοποιούμε για να αναφέρουμε σημαντικές πληροφορίες της επιχείρησης, όπως για παράδειγμα «Δωρεάν Μεταφορικά». Τα Callout Extensions δεν έχουν link σε κάποια σελίδα προορισμού.
Και σε αυτή την περίπτωση το αν θα εμφανιστούν, πόσα θα εμφανιστούν ή σε ποια μορφή εξαρτάται από διάφορους παράγοντες. Ρόλο παίζει και εδώ η συσκευή από την οποία έγινε η αναζήτηση. Σε επίπεδο desktop διαχωρίζονται με τελείες, ενώ σε επίπεδο mobile συμπυκνώνονται σε μια παράγραφο. Μπορούμε να προσθέσουμε από δύο έως έξι callouts και πάλι δεν σημαίνει ότι θα εμφανίζονται όλα κάθε φορά.
Το Structured Snippet δεν συμπεριλαμβάνει και αυτό link, δίνει απλά επιπρόσθετες πληροφορίες, οι οποίες όμως θα πρέπει να είναι συναφείς και ομαδοποιημένες με τον τίτλο που θα δώσεις. Για παράδειγμα, ένα e-shop που πουλάει laptops θα μπορούσε να βάλει ένα structured snippet extension με τίτλο «Κατασκευαστές» και με όλες τις μάρκες laptop που έχει διαθέσιμες από κάτω.
Σε αυτή την περίπτωση η Google δεν έχει κοινοποιήσει πότε θα εμφανίζει το συγκεκριμένο extension. Σε desktop μπορεί να εμφανίζονται έως δύο διαφορετικά structured snippet extensions ενώ στο mobile μόνο ένα.
Το Call extension είναι στην ουσία το τηλέφωνο που φαίνεται στη διαφήμιση. Μπορεί να υπάρχουν περισσότερα από ένα τηλέφωνα και μπορούν να εμφανίζονται με βάση κάποιο πρόγραμμα, ακόμα και σε επίπεδο ώρας. Όταν προσθέτεις το συγκεκριμένο extension, μπορεί ο χρήστης που κάνει αναζήτηση από κινητό και δει τη διαφήμιση να πατήσει το extension και να πάρει κατευθείαν τηλέφωνο. Και σε αυτή την περίπτωση η Google αποφασίζει μόνη της πότε θα το εμφανίσει.
Τέλος, τα Location extensions είναι η σύνδεση της καμπάνιας με το Google my Business. Δεν γνωρίζουμε πότε ακριβώς εμφανίζεται. Μπορεί ανάλογα με τη συσκευή να φαίνεται διαφορετικά και να δείχνει μέχρι και τηλέφωνο που στα κινητά είναι clickable.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Google αλλάζει συνεχώς τον τρόπο που λειτουργούν τα διάφορα extensions και πως δεν είναι στην δική μας επιλογή το πού, πότε, πώς και σε ποιους θα τα εμφανίζει.
Πηγή: