AdWords Quality Score: Επιβράβευση ή Τιμωρία; Διάλεξε!
Τι είναι αυτό που καθορίζει αν η Google θα εμφανίσει τη διαφήμισή σου, σε ποια σειρά θα την εμφανίσει και πόσο θα σου κοστίσει; Το Quality Score, που αποτελεί τον βασικό δείκτη ποιότητας της διαφήμισης Google. O δείκτης αυτός μπορεί να έχει δραματικές επιπτώσεις στην απόδοση της καμπάνιας και μπορεί να δώσει τεράστιο πλεονέκτημα αν ξέρει κανείς πώς να τον βελτιώσει.
Το Quality Score είναι μια δυναμική μεταβλητή που η Google δίνει σε κάθε μία από τις λέξεις-κλειδιά και επηρεάζει ουσιαστικά τη θέση της διαφήμισης και το κόστος ανά κλικ. Έτσι, με έναν υψηλότερο δείκτη ποιότητας μπορεί να επιτευχθεί μια υψηλότερη κατάταξη με χαμηλότερο κόστος.
Πώς υπολογίζεται όμως ο δείκτης ποιότητας (Quality Score); Υπάρχουν τρεις παράγοντες:
• ποσοστό click-through (CTR)
• σχετικότητα της διαφήμισης με τις λέξεις- κλειδιά και τις λέξεις αναζήτησης
• σχετικότητα της σελίδας προορισμού με τη διαφήμιση και τις λέξεις αναζήτησης
Ας δούμε τώρα μερικές συμβουλές για την αύξηση του Quality Score:
1. Δομή καμπανιών σε μικρότερες ομάδες διαφημίσεων. Η πιο αποδοτική δομή καμπανιών είναι αυτή που αποτελείται από μικρότερες, ακόμα πιο στοχευμένες ομάδες διαφημίσεων. Με τη δόμηση των καμπανιών σε στοχευμένες ομάδες διαφημίσεων αυξάνεται η σχετικότητα μεταξύ του ερωτήματος αναζήτησης και της διαφήμισης. Έτσι καλό είναι να σετάρουμε τις καμπάνιες με πολλές ομάδες διαφημίσεων που είναι συγκεκριμένες και σχετίζονται με τις λέξεις-κλειδιά που περιέχουν. Αυτό συχνά μπορεί να μην είναι απλό, αλλά αξίζει τον κόπο στο τέλος. Δεν πρέπει να υπάρχουν μόνο μία ή δύο ομάδες διαφημίσεων με όλες τις λέξεις-κλειδιά σε αυτές καθώς δεν μπορεί να διατηρηθεί ένας υψηλός βαθμός συνάφειας με αυτόν τον τρόπο. Επιπλέον, καλό είναι να υπάρχει μικρός αριθμός λέξεων-κλειδιών ανά ομάδα διαφημίσεων, όσο μικρότερος είναι ο αριθμός τους τόσο το καλύτερο. Καλά παραδείγματα παραλλαγών λέξεων-κλειδιών είναι πληθυντικός και ενικός, τονισμένες λέξεις και άτονες.
2. Βελτιστοποίηση του κειμένου της διαφήμισης. Το κείμενο των διαφημίσεων πρέπει να είναι προσαρμοσμένο στις λέξεις-κλειδιά . Αυτό θα αυξήσει τη συνάφεια των λέξεων-κλειδιών σε κάθε μία από τις διαφημίσεις . Όχι μόνο θα βοηθήσει να αυξηθεί το Quality Score, αλλά θα ενισχύσει και το click-through rate.Θα πρέπει και οι ίδιες λέξεις-κλειδιά να υπάρχουν μέσα στο κείμενο της διαφήμισης.
3. Στόχευση σελίδων προορισμού. Οι σελίδες προορισμού των διαφημίσεων θα πρέπει να σχεδιαστούν ώστε να περιέχουν τις λέξεις-κλειδιά και το διαφημιστικό κείμενο κάθε ομάδας διαφήμισης. Μπορεί να μην είναι πρακτικό να σχεδιαστεί μια σελίδα προορισμού για κάθε ομάδα διαφημίσεων, αλλά κάποιοι επιλέγουν αυτή τη λύση καθώς συμβάλει στην αύξηση της σχετικότητας μεταξύ διαφήμισης και λέξεων-κλειδιών με τη σελίδα προορισμού. Αυτό βοηθά και την αύξηση των πωλήσεων καθώς αν κάποιος που ψάχνει κάτι σχετικό διαβάσει τη διαφήμιση, κάνει κλικ και προσγειωθεί σε μια σελίδα που πληρεί τις προσδοκίες του, τότε είναι πιθανό να έχουμε ικανοποιημένους επισκέπτες που μπορούν να μετατραπούν σε πελάτες.
4. Μείωση χρόνου φόρτωσης της σελίδας προορισμού (landing page). Ο χρόνος φόρτωσης της σελίδας προορισμού έχει γίνει ένα σημαντικό στοιχείο για τον υπολογισμό του Quality Score καθώς επηρεάζει έμμεσα το CTR. O χρόνος που απαιτείται για να φορτώσει κάθε σελίδα προορισμού πρέπει να ελέγχεται και όπου είναι απαραίτητο να γίνονται αλλαγές για να μειωθεί.
5. Ύπαρξη mobile site. Αν ο χρήστης κάνει αναζητήσεις στην Google από το κινητό του τηλέφωνο, τότε οι σελίδες προορισμού είναι σημαντικό να είναι mobile friendly. Η Google δίνει προβάδισμα μέσω του Quality Score στις βελτιστοποιημένες για κινητές συσκευές ιστοσελίδες. Αυτό είναι λογικό, αφού σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωσή της, σχεδόν το 60% των αναζητήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο γίνονται από κινητά τηλέφωνα.
Aν θες να μάθεις περισσότερες πληροφορίες για το πώς να φτιάξεις ένα αποδοτικό website, ζήτησε τώρα να μιλήσεις με έναν εξειδικευμένο σύμβουλο διαφήμισης του vrisko.gr.
Πηγή: https://www.clickz.com/